Monday, December 26, 2011

Kudamba Ketenangan Hakik



Apabila hati diungut resah


kepada siapa aku mahu berserah
apabila hati rasa tak tenang
dihimpit dugaan yang mendatang
aku jadi buntu,resah memburu
akalku tak menentu
tiada siapa yang mampu membantu.


Aku rupanya terlupa....
ada Allah yang sangat menyayangiku
ada Allah yang Maha Mendengar
gejolak jiwa
mindaku.


Aku membelek
buku keimanan
sarat tersimpan sejuta kenangan.


Aku merenung
pada hati yang gundah
betapa aku menjauhi Allah
Allah...sayangilah aku
Allah...Engkau tetap pelindungku
Allah...Engkau tempat aku memohon
petolongan.


Kupujuk jiwa yang resah
aku belai hati yang gelisah
Al-Quran kuhayati
Al-Quran kualuni penuh kerendahan hati
aku kembali tenang dengan ujian-Nya
aku kembali reda menempuh kehidupanku
agar aku boleh menjadi manusia tegar
dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment